Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Život Křiváka - Kapitola 4.

Můj pokus napsat příběh obyčejného mladého kluka. Snad to bude někoho bavit a třeba se i zasměje. 

Tak nádherný ráno jsem snad ještě nezažil. Nevím kolik je vlastně hodin, ale vím, že jsem usínal, až když svítalo. Láhve od vína jsou prázdný a slyším Vendulu, jak něco kuchtí v kuchyni. Cejtím cibulku, takže bych to tipoval na smažená vajíčka. „Ahoj Puso!“ Naklonila se ke mně Vendy a políbila na vlasy. „Tady máš vydatnou snídani, já si zatím dám sprchu.“ Nemýlil jsem se. Míchaná vejce, krajíc chleba s pravým máslem a sklenice studenýho mlíka. Tak to si nechám líbit. Hodiny ukazujou čtvrt na dvanáct. Nic jinýho jsem ani nečekal. Dojedl jsem vejce a oblík se. Vendula vylezla z koupelny. Zase ji to neskutečně slušelo. „Puso, budu muset na skok do práce. Uvidíme se večer?.“ „Jasně, já zajdu domů a pak za Danym, vysvětlit, proč jsem včera nedorazil. Maj se ozvat z Kalichu, tak ti pak cinknu, jo?“ Dostal jsem velkou pusu a vyrazil k domovu. Na stole jsem našel vzkaz od mamky. „Když nespíš doma, tak to dej aspoň vědet!“ Ani mě to nějak zvlášť nenaštvalo. Od tý doby, co jsem vyšel od Venduly z baráku, si připadám jak omámenej. Dal jsem sprchu, hodil na sebe čistý hadry a vyrazil za Danym. Ještě jsem nebyl ani v půli cesty, když mě zazvonil mobil. „Dobrý den. Tady Libor Lukeš. Myslíte, že byste mohl zítra nastoupit?“ „Dobrý den. Určitě přijdu. V kolik hodin tam mám ráno být?“ „Maruška zvládne snídaně sama, tak stačí na devátou a normálně do večera. Šel byste do neděle a pak se domluvíme, jak dál. Černé kalhoty, bílá košile a vhodná obuv, to vám snad nemusím připomínat. Vestu dostanete tady. Takže platí?“ „Dobře, ráno v devět jsem tam. Nashledanou.“ Tak a je to. Ještě na začátku týdne jsem byl bez práce a bez holky. Teď je středa odpoledne a všechno je jinak. A ještě jsem k tomu vyhrál v sázkovce. Že by se začalo blýskat na lepší časy? „Zdar Dany“ hulákám už od vrat. „No nazdar ty vole! Tak my na tebe čekáme s Chezou do jedný do rána a ty ani nenapíšeš. To di do prdele!“ huláká Dany a vypadá naštvaně. „Soráč, všechno vysvětlím. Představ si, že ta kočka ze sázkovky chtěla někam zajít, no a ono se to protáhlo až do rána. Fakt se omlouvám, ale to nešlo odmítnout.“ „Ty vole Křiváku, ty seš zabouchlej! A to si s ní pařil do rána? Neříkej, že jsi ji měl doma?“ „Seš blázen? To by asi neprošlo. Ale skončil jsem u ní doma. Bydlí sama.“ „No tak to byl asi kocour v troubě, ne?“ A už vyzvídal. „To ti tak budu říkat. Ty bys všechno hned všude vyprdelil. Ale chodíme spolu. Je fakt v pohodě.“ „Tak zakalíme dneska, co? Nebo zase budeš tokat?“ „Dneska asi ne, zejtra nastupuju do Kalichu a musím tam ráno bejt. Budu dělat celej víkend. Zavolám ještě Chezovi a oslavíme to po neděli, jo?“ „O. k., stejně se za tebou asi stavíme na pivko. Přece si nenecháme ujít tu prdel. Pan Modřanský, hotelovej pinglík. Už se těším na ten tvůj vohoz.“ Od Danyho jsem vyrazil domů, abych tu novinu sdělil mamce. Seděla zase u nějakýho seriálu. „Čau mami.“ „Ahoj. Kdepak jsi včera spal? Ráno jsem šla do práce a ty nikde.“ „Byly jsme s klukama docela dlouho u Spratka, tak jsem přespal u Chezy. Sory, že jsem nenapsal.“ „U Chezy? Doufám, že nebyla doma Zlatka. Víš jak to s tebou je. Ty ji vždycky zblbneš, pak se na ni vykašleš a takhle to máte pořád dokola.“ „Ne, neboj. Nebyla doma. A já už s ní nepeču. Hele, zítra nastupuju do toho hotelu. Mám tam bejt v devět ráno.“ „A to mě říkáš až teď? Musím ti dát do kupy kalhoty a košili. Mazej si to oboje oblíknout, ať vidím, jak budeš vypadat. Já to pak vyžehlím.“ Ve dveřích se objevila Žaneta. „Zdar brašule. Tak o víkendu mám dorazit na večeři? Když tam budu mít bráchu, tak to budu mít zadara,né? To si dám bifťoura na třista gramů a šampáňo.“ „No to víš, že jo. A co takhle ještě kaviárek? Musím se tam trochu rozkoukat a pak vás pozvu. To je přece jasný.“ Koukám na hodinky, bude šest, tak napíšu Vendule. Pořád na ní musím myslet. Už se numůžu dočkat, až ji zase uvidím. Domluvili jsme se na sedmou u parku. Chvilku se projdem a pak půjdem každej domů. Vendy jde taky na celej víkend do práce. To spolu budeme celý pondělí a úterý. Vlastně pondělí jdu s klukama zapařit. Tak uvidíme. Čekám u parku, ještě není ani sedm a už ji vidím, jak se z dálky usmívá. „Ahoj ty můj Árníčku“ a už se po mě sápe. Pořád mě to připadá jak ve snu. „Tak co? Už ti volali z hotelu?“ „Jo, zítra už nastupuju a dělám celej víkend.“ „Tak to je super! Já dělám taky celej, to budeme pondělí a úterý spolu, viď?“ „To je jasný, puso. Akorát chci v pondělí trošku oslavit s klukama ten tiket. Ale jestli chceš, můžeš jít se mnou, aspoň je trochu poznáš.“ Chodíme po parku a já vyprávím o kamarádech a Vendy zase o kámoškách. Plánujem, že bysme mohli Danyho s Chezou s některou z nich seznámit. Skáčeme z tématu na téma, chvilku o filmech, pak o knížkách. Dokonce jsme plánovali i dovolenou. Nechci si připustit, že jsme to vzali nějak moc hopem, ale co, jsme na světě jen jednou. A taky vím, že začátky jsou vždycky krásný. Než jsem se nadál, je deset večer a stojíme u Vendy před barákem. Láká mě na chvilku nahoru, ale vím, jak by to dopadlo. Slíbil jsem ji, že zítra po práci přijdu a přespím. Dostal jsem krásnou pusu na cestu a mažu domů. Zítra je pro mě důležitej den, tak doufám, že něco hned neposeru.

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Zdenek Volf | pátek 31.10.2014 13:35 | karma článku: 6,76 | přečteno: 323x
  • Další články autora

Zdenek Volf

ZAJÍMAVÉ PRVENSTVÍ SLAVIE PRAHA V LIZE MISTRŮ

O letošní účasti Sešívaných v Lize mistrů toho bylo napsáno dost, ale nikde ani zmínka o jednom malém prvenství.

4.10.2019 v 23:00 | Karma: 14,60 | Přečteno: 286x | Diskuse| Sport

Zdenek Volf

Je naše fotbalová liga regulérní?

Tak a je to tady! Pomalu se jarní část ligy nerozjela a už se odkládají zápasy. Teda abych byl přesnější, zatím jen jeden. A kupodivu se jedná o zápas Baníku s Viktorií Plzeň. To budou diskuze plné narážek.

2.3.2018 v 15:22 | Karma: 21,45 | Přečteno: 746x | Diskuse| Sport

Zdenek Volf

CIRKUS SPARTA POKRAČUJE!

Tak nám neskončil ani únor a italský rádoby trenér opět dokazuje, že si asi spletl řemeslo . Někdy ho až lituju, když se musí dívat co jeho svěřenci předvádějí na hřišti . Hráče si bohužel vybírá sám a podle toho to taky vypadá .

25.2.2018 v 13:28 | Karma: 21,26 | Přečteno: 715x | Diskuse| Sport

Zdenek Volf

Sparta - Slavia 0:2 !!!!

Včerejší derby ukázalo, jak se hraje srdcem a Spartě nepomohl ani sudí, který se v prvním poločase snažil více než dost.

26.9.2016 v 12:05 | Karma: 24,79 | Přečteno: 935x | Diskuse| Sport

Zdenek Volf

Česko - Severní Irsko 0:0

Tak nám začala kvalifikace na Mistrovství světa a hned první ostrý zápas ukázal, na co má v současnosti náš fotbal.

5.9.2016 v 0:12 | Karma: 20,63 | Přečteno: 611x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Langšádlová končí ve vládě. Méně podle šéfky TOP 09 myslela na prezentaci

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  14:28

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy jako ministryně pro vědu a výzkum. Jméno...

Ministerstvo vyčlenilo vakcíny pro těhotné. Válek apeluje na přeočkování dětí

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  14:24

V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. „Registrujeme 956 nových případů,“ řekla...

Trumpova bulvární odysea. Jeho věrní z něj dělali nadsamce, soupeře likvidovali

25. dubna 2024  14:10

Premium Aktuální soud s Donaldem Trumpem, ve kterém se propírají i jeho opakované zálety, je unikátní...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 94
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1399x
Kalič (oceli), číšník, montér, otec, sázkař, rocker.