Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak je to v Belgii s fotbalovou mládeží.

Dnes jsem nešel do práce a tak mě napadlo, že se podívám na fotbalové hřiště, které mám 5 minut chůze od baráku.

Na hřišti pobíhali prckové a já začal zjišťovat informace, jak to v té Belgii vlastně hrajou. Zápas trvá 60 minut a je rozdělen na čtyři čtvrtiny. Po první patnáctiminutovce je dvě minuty přestávka a o poločase se odpočívá 10 minut. Hřiště je velké asi jako u házené, stejně jako branky, akorát o něco širší. Každý tým má čtyři hráče v poli a brankáře. Během zápasu se může kdykoliv střídat. Domácí tým Duffel hostil soupeře z Kontichu, což je předměstí Antwerp. Mistrovský zápas dětí narozených v roce 2008 skončil jasnou výhrou hostů 2:15. Výsledek není podstatný, ale několik postřehů mě docela zaujalo. Kromě rozhodčího jsou na hřišti i trenéři obou týmů, kteří své svěřence během zápasu dirigují kam si mají naběhnout a kdo má jaký post. U nás většinou trenér stojí u postranní čáry a jeho pokyny tak malé dítě v zápalu boje nevnímá. A tak je k vidění jeden velký roj u míče a zbytek hrací plochy zeje prázdnotou. V Belgii si to trenéři ohlídají přímo na place a tak se špunti od malička učí hlídat si svůj prostor. Další věc, která mě zaujala je podání ruky při faulu. Hráč, který udělá nedovolený zákrok ihned přiběhne a svému protějšku podá ruku. Trenéři jim to nemusí připomínat, protože je to pro ně automatické a je jen dobře, že je odmala učí fair play hře. Po závěrečném hvizdu jde každý hráč kopat penaltu a po její exekuci si běží podat ruku se všemi protihráči i s jejich trenérem. Na závěr se hráči obou týmů seřadí a oběhnou hřiště podél madel a každý dívák si s nimi musí plácnout. Byl to hezký zážitek, který mě trošku pokazil pohled na hlavní hřiště, kde se před zápasem rozcvičoval tým dorostu a většina hráčů měla v jedné ruce míč a v druhé mobil. Taková je dnes prostě doba a nic s tím bohužel nenaděláme. 

Autor: Zdenek Volf | sobota 11.10.2014 14:52 | karma článku: 8,62 | přečteno: 496x
  • Další články autora

Zdenek Volf

ZAJÍMAVÉ PRVENSTVÍ SLAVIE PRAHA V LIZE MISTRŮ

O letošní účasti Sešívaných v Lize mistrů toho bylo napsáno dost, ale nikde ani zmínka o jednom malém prvenství.

4.10.2019 v 23:00 | Karma: 14,60 | Přečteno: 286x | Diskuse| Sport

Zdenek Volf

Je naše fotbalová liga regulérní?

Tak a je to tady! Pomalu se jarní část ligy nerozjela a už se odkládají zápasy. Teda abych byl přesnější, zatím jen jeden. A kupodivu se jedná o zápas Baníku s Viktorií Plzeň. To budou diskuze plné narážek.

2.3.2018 v 15:22 | Karma: 21,45 | Přečteno: 746x | Diskuse| Sport

Zdenek Volf

CIRKUS SPARTA POKRAČUJE!

Tak nám neskončil ani únor a italský rádoby trenér opět dokazuje, že si asi spletl řemeslo . Někdy ho až lituju, když se musí dívat co jeho svěřenci předvádějí na hřišti . Hráče si bohužel vybírá sám a podle toho to taky vypadá .

25.2.2018 v 13:28 | Karma: 21,26 | Přečteno: 715x | Diskuse| Sport

Zdenek Volf

Sparta - Slavia 0:2 !!!!

Včerejší derby ukázalo, jak se hraje srdcem a Spartě nepomohl ani sudí, který se v prvním poločase snažil více než dost.

26.9.2016 v 12:05 | Karma: 24,79 | Přečteno: 935x | Diskuse| Sport

Zdenek Volf

Česko - Severní Irsko 0:0

Tak nám začala kvalifikace na Mistrovství světa a hned první ostrý zápas ukázal, na co má v současnosti náš fotbal.

5.9.2016 v 0:12 | Karma: 20,63 | Přečteno: 611x | Diskuse| Sport

Zdenek Volf

Sázkařské tipy, rady a analýzy na víkend - 34. týden

Sledování sportu a sázení je můj koníček přes 30 let a tak jsem se rozhodl, že by nebylo na škodu napsat své postřehy a rady pro lidi, které to bude zajímat.

25.8.2016 v 1:50 | Karma: 13,20 | Přečteno: 359x | Diskuse| Sport

Zdenek Volf

Sázkařské tipy, rady a analýzy na víkend - 33. týden

32. týden vyšel na 100%. Kdo se nebál, posál za vsazenou stovku krásných sedmnáct stovek.Tak snad se bude dařit i o tomto víkendu.

18.8.2016 v 11:44 | Karma: 15,14 | Přečteno: 386x | Diskuse| Sport

Zdenek Volf

Sázkařské tipy, rady a analýzy na víkend - 32.týden

Sledování sportu a sázení je můj koníček přes 30 let a tak jsem se rozhodl, že by nebylo na škodu napsat své postřehy a rady pro lidi, které to bude zajímat.

8.8.2016 v 13:16 | Karma: 12,04 | Přečteno: 376x | Diskuse| Sport

Zdenek Volf

Vystoupení českých týmů v Lize Mistrů = jedna velká mizérie.

Po bitvě je každý generál a kritika u nás je národní nešvar. Každopádně chválit naše týmy za výkony v tomto týdnu může jen blázen.

4.8.2016 v 13:26 | Karma: 23,19 | Přečteno: 913x | Diskuse| Sport

Zdenek Volf

Sázkařské tipy, rady a analýzy na víkend - 31. týden

Sledování sportu a sázení je můj koníček přes 30 let a tak jsem se rozhodl, že by nebylo na škodu napsat své postřehy a rady pro lidi, které to bude zajímat.

2.8.2016 v 3:18 | Karma: 19,25 | Přečteno: 428x | Diskuse| Sport

Zdenek Volf

České dráhy = jeden problém za druhým!

V prosinci jsem zde publikoval článek o bordelu v naší dopravě a dnes jsem se opět přesvědčil, že zlepšení rozhodně nehrozí.

25.6.2016 v 19:22 | Karma: 26,66 | Přečteno: 914x | Diskuse| Cestování

Zdenek Volf

Cirkus Sparta pokračuje!

Malé pozastavení nad koncem sezóny našeho fotbalu. Divadlo pokračuje a fanoušků kulatého nesmyslu bude čím dál méně.

5.5.2016 v 10:01 | Karma: 29,52 | Přečteno: 1174x | Diskuse| Sport

Zdenek Volf

Dukla-Sparta=Neskutečná fraška!

Po ukončení zápasu jsem chtěl napsat blog, ale není potřeba. Vše napsal v diskuzi jistý pan Navrátil a já jsem si dovolil jeho příspěvek vložit do dnešního článku. Nádherně napsané. Jen bych ještě dodal, že pan Lafata nezklamal.

20.4.2016 v 22:04 | Karma: 35,28 | Přečteno: 1899x | Diskuse| Sport

Zdenek Volf

Trapný humbuk kolem fotbalové Sparty!

Fotbal u nás je stejný fenomén jako všude jinde na světě, ale co se děje poslední dobou kolem Sparty je fakt síla.

3.4.2016 v 9:24 | Karma: 29,74 | Přečteno: 1042x | Diskuse| Sport

Zdenek Volf

Světový pohár v ledním hokeji 2016.

Necelé čtyři týdny po ukončení letních olympijských her nás čeká další velká sportovní událost a já si dovolím napsat pár řádků ohledně nominace a šancí našeho týmu na světovém poháru v ledním hokeji.

12.3.2016 v 21:47 | Karma: 15,24 | Přečteno: 647x | Diskuse| Sport

Zdenek Volf

Fotoblog - Slavia Praha vs. Zbrojovka Brno

Tak jsem se konečně dokopal a v sobotu vyrazil na Slavii. V Eden Aréně jsem byl poprvé a musím říct, že nadšený.

17.2.2016 v 19:17 | Karma: 13,70 | Přečteno: 254x | Diskuse| Ostatní

Zdenek Volf

Fotoblog - Cestování po Čechách

Fotoblog - cestování po České republice. Přidávám pár hezkých fotografií z nejkrásnější země na světě.

5.1.2016 v 14:45 | Karma: 13,99 | Přečteno: 343x | Diskuse| Fotoblogy

Zdenek Volf

AVANTASIA - Ghostlights 2016

Tak a je to tady! Dlouho očekávané album je na světě a dle mého názoru Tobias Sammet opět nezklamal. Spousta metalových fans prohlásí, jak je deska vyměklá a že už Tobi kopíruje sám sebe. Já si to rozhodně nemyslím.

1.1.2016 v 15:46 | Karma: 14,06 | Přečteno: 878x | Diskuse| Ostatní

Zdenek Volf

Albový deník 16. Blind Guardian - Battalions Of Fear 1988

Zde, na blogu idnes.cz, jsem si všiml, že někdo občas publikuje svůj čtenářský deník. A tak jsem se rozhodl, podělit se o svůj deník hudební. Budu sem dávat alba, která nejen poslouchám, ale která musím mít ve své sbírce.

28.12.2015 v 15:21 | Karma: 11,03 | Přečteno: 181x | Diskuse| Ostatní

Zdenek Volf

Vánoční dárky.

Rád vzpomínám na své dětství a mé zajímavé vánoční nákupy v osmdesátých letech. S dneškem se to nedá srovnat.

18.12.2015 v 17:43 | Karma: 12,88 | Přečteno: 206x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 94
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1399x
Kalič (oceli), číšník, montér, otec, sázkař, rocker.