Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Sázkařské historky - Kapitola 1.

    KAPITOLA 1.  JAK TO VŠECHNO ZAČALO  Sám do dneška nechápu, kde se ve mně vzal vztah ke sportu a k sázení. 

Od mala jsem vyrůstal bez otce a nástupem na základku to všechno začalo. Znáte to. Jednou takhle kamarád z lavice povídá "Chodím na fotbal". No a vysvětlete šestiletému klukovi, že on by nemohl. Mamka naštěstí proti nebyla a tak jsem během pár let musel vědět, kde se co o sportu šustne. Asi v mých osmi letech, si vzala mého nevlastního otce, ale jeho přehled o sportu je přibližně stejný, asi jako přehled mé babičky o norském black metalu. Vrátím se ale zpátky, kdy zájem o sport přerostl v mánii a já musel vědět, co se kde děje. Je pravda, že oproti dnešku, to za totality, co se týče médií, žádná hitparáda nebyla. Vzpomínám na časopisy Stadion a slovenský Štart. Nemálo mých vrstevníků si určitě vzpomíná na plakáty uprostřed a stránku s fotbalovým, nebo hokejovým mužstvem, které zdobili zdi našich pokojíčků. Pak byl také týdeník Gól, který vycházel v pátek a na zadní stránce byly znaky klubů. A samozřejmě nesmím zapomenout na televizní pořad Sportovní ozvěny, kdy jsem se nemohl dočkat pondělí, půl deváté večer. To jsem se tak akorát vracel z plácku domů. Prováděla se spousta klukovin, ale oproti dnešku, kdy nevidíte na sídlištích žádné mladé kluky honit puk nebo balón, to byl ráj a krásné mládí. V zimě se rodičové složili na čerpadlo, aby se z řeky mohlo stříkat hřiště a za pár dnů byl led stejný, jak na zimáku. Jiní svařili branky a už se mohlo začít. Hokejky na jednu hromadu a jeden z určených zasedl a postupně je rozhazoval doleva a doprava. Bylo to nejspravedlivější a domů nás vyhnala až tma nebo špatné počasí. Počasí mělo i důvod, proč jsem se začal zajímat o sázení. Jednoho odpoledne, kdy rozehranej mač přerušil pořádnej liják, se nás pár odebralo do panelákového sklepení a tam se mě podařilo prostrčit ruku do dřevníku a ukrást noviny, kde mě samozřejmě zajímala jen sportovní příloha. Pořádný štus novin jsem přinesl domů, druhý den koupil sešit, lepidlo a začal jsem vystřihovat hokejové tabulky. Musel jsem mít všechny z celé sezóny a tak mé návštěvy sklepení byly častější. Pamatuji si, že v osmdesátých letech měla hokejová liga dvanáct účastníků a hrálo se 44 kol, každý s každým čtyřikrát. Žádné play-off. Takže kolikrát Dukla Jihlava nebo Zetor Brno slavili titul už několik kol před koncem. Z novin jsem se také dozvěděl, že existuje něco, čemu se říká Sazka, a když jsem zjistil, že bych mohl vyhrát nějaký obnos, když se podaří uhodnout kdo vyhraje, byl jsem v transu. A také naivní. Samozřejmě jsem si myslel, že je to jednoduché jak facka a tak jsem sestavil tiket. Teda tiket ne. Dřív to fungovalo jinak. Sazka vybrala 13 zápasů a vy jste jich museli uhodnout aspoň 11, abyste měli třetí pořadí. Sázelo se za 8 korun a když šla mamka se sportkou,podala i sazku. Můj první tiket jsem několikrát prohlížel a byl si jistý, že v pondělí valím do sazky pro kačky. V sedm hodin jsem naladil stanici Hvězda a její pořad "S mikrofonem za hokejem" a nestačil jsem se divit. Všechno jinak a když jsem v neděli zkompletoval všech 13 zápasů, tak jich bylo uhodnutých jen pět. To mě ale neodradilo, ba naopak nakoplo. Ale o tom až v dalších kapitolách.

Autor: Zdenek Volf | sobota 16.8.2014 18:42 | karma článku: 7,45 | přečteno: 465x
  • Další články autora

Zdenek Volf

ZAJÍMAVÉ PRVENSTVÍ SLAVIE PRAHA V LIZE MISTRŮ

O letošní účasti Sešívaných v Lize mistrů toho bylo napsáno dost, ale nikde ani zmínka o jednom malém prvenství.

4.10.2019 v 23:00 | Karma: 14,60 | Přečteno: 286x | Diskuse| Sport

Zdenek Volf

Je naše fotbalová liga regulérní?

Tak a je to tady! Pomalu se jarní část ligy nerozjela a už se odkládají zápasy. Teda abych byl přesnější, zatím jen jeden. A kupodivu se jedná o zápas Baníku s Viktorií Plzeň. To budou diskuze plné narážek.

2.3.2018 v 15:22 | Karma: 21,45 | Přečteno: 746x | Diskuse| Sport

Zdenek Volf

CIRKUS SPARTA POKRAČUJE!

Tak nám neskončil ani únor a italský rádoby trenér opět dokazuje, že si asi spletl řemeslo . Někdy ho až lituju, když se musí dívat co jeho svěřenci předvádějí na hřišti . Hráče si bohužel vybírá sám a podle toho to taky vypadá .

25.2.2018 v 13:28 | Karma: 21,26 | Přečteno: 715x | Diskuse| Sport

Zdenek Volf

Sparta - Slavia 0:2 !!!!

Včerejší derby ukázalo, jak se hraje srdcem a Spartě nepomohl ani sudí, který se v prvním poločase snažil více než dost.

26.9.2016 v 12:05 | Karma: 24,79 | Přečteno: 935x | Diskuse| Sport

Zdenek Volf

Česko - Severní Irsko 0:0

Tak nám začala kvalifikace na Mistrovství světa a hned první ostrý zápas ukázal, na co má v současnosti náš fotbal.

5.9.2016 v 0:12 | Karma: 20,63 | Přečteno: 611x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  11:58

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  11:26

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 94
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1399x
Kalič (oceli), číšník, montér, otec, sázkař, rocker.